Peixateria Online 611 633 813 info@peixacasa.cat

Artesanals, fetes per nosaltres. Sense conservants, sense gluten, sense sal.      

La daurada (Sparus aurata) és un peix blanc de la família Sparidae amb un contingut baix en greix. En comparació amb altres peixos, el promig de calories (77 kcal) per cada 100 grams és molt reduït. És molt recomanable per a una dieta saludable per ser una magnífica font de proteïnes. És rica en nutrients essencials igual que el lluç i el llobarro. Coneguem una mica més sobre el seu valor nutricional i els beneficis per al nostre organisme.

¿Sabies que la daurada és un dels plats més populars de la cuina espanyola? Aquest peix, que campa a les seves àmplies en la Mediterrània, és idoni per a una dieta baixa en greixos. La seva carn és suau i es pot preparar de moltes maneres. Encara que el seu aportament gras és inexistent, és rica en àcids grassos omega-3, calci i fòsfor.

  • Hàbitat. La daurada, a més d’estar present en les aigües de la Mediterrània i l’oceà Atlàntic, també es pot capturar en les costes africanes i a Europa.
  • Morfologia. La seva forma és ovalada, el cap prominent i la boca gran. El seu color varia en funció de la seva tipologia, de fet, podem trobar-la tant en tons platejats com daurats. Encara que el seu nom prové de la taca daurada que té entre els ulls.
  • Mides i pes. Aquest peix sol mesurar uns 70 centímetres de longitud i pesar els 2 kg, encara que s’han trobat exemplars que superen els 8 kg.

Els beneficis de la daurada

La daurada és molt saludable si s’inclou en la nostra dieta diària pel seu alt valor nutricional. Al costat del tonyina, és un dels peixos més consumits al nostre país. Tant si es fa cru, a la planxa, cuit o al forn, aquests són alguns dels seus beneficis.

  • Favoreix la musculatura. Com que es tracta d’un peix amb alt aport proteic, és un aliment idoni per als esportistes perquè favoreix la recuperació ràpida dels músculs.
  • Redueix el colesterol. Com tots els peixos amb àcids grassos omega-3, és molt recomanable per reduir els nivells de colesterol dolent a la sang.
  • Enforteix les dents i els ossos. El calci i el fòsfor ajuden a mantenir els ossos i dents sans. És un aliment recomanable per al creixement dels nens.
  • Prevé el càncer. Aquest peix blanc destaca pel seu alt contingut en vitamines del grup B, que actuen com antioxidants i prevenen l’aparició de malalties com el càncer.

Tipus de daurada

Existeixen diferents tipus de daurada, no obstant això, abans d’entrar en la seva diferenciació, convé distingir entre la daurada salvatge i la de piscifactoria. La primera té una taca taronja, mentre que l’altra no. En aquesta llista us deixem algunes de les varietats més conegudes i les seves característiques.

  • La daurada del Japó és coneguda amb el nom de daurada gegant o pargo vermell i és molt fàcil trobar-la a la zona occidental de l’oceà Pacífic. La seva textura és molt suau i el sabor delicat.
  • La daurada australiana o daurada rosa està present als oceans Índic i Pacífic i a les costes tropicals de Nova Zelanda.
  • La salpa o salema sol vendre’s com a daurada, encara que la principal diferència està en el seu color verd platejat i les bandes longitudinals de color groguenc al llarg del seu cos.

Hi ha múltiples receptes per cuinar la seva carn saborosa i sucosa, tant al forn, a la planxa com fregida. Qualsevol de totes aquestes opcions ens ofereix un aliment molt saludable per al nostre organisme.