Peixateria Online 611 633 813 info@peixacasa.cat

El salmó (salmo) és un peix molt nutritiu i versàtil que es pot cuinar de diferents formes. Avui està catalogat com un dels més saludables, perquè conté proteïnes, vitamines, àcids grassos essencials i minerals. A més dels àcids omega-3 i 6, també inclou la vitamina D tan necessària per al manteniment d’ossos i l’absorció del calci. Vegem els beneficis que ens aporta en la nostra dieta.

Característiques del salmó

El salmó és un aliment bàsic en molts països del nord-est d’Europa des de fa segles. Prové de la família salmonidae i està molt ben valorat en la pesca comercial i esportiva. És una font proteica molt saludable que es recomana per tractar la hipertensió, el colesterol i aprimar.

  • Hàbitat. Aquest peix anàdrom i ovípar pot viure en diferents concentracions salines. El seu cicle de vida és molt significatiu en relació amb altres peixos, ja que neix en aigua dolça. Després, fa un primer viatge fins arribar a les aigües marines per després retornar al seu hàbitat natural.
  • Morfologia. El salmó sol ser de color blau grisenc i té algunes taques fosques, El seu cos és allargat i està cobert de petites escales amb forma rodona. Encara que el seu cap és petit, les mandíbules són grans i posseeix uns dents molt forts.
  • Mides i pes. El salmó mesura entre 60 a 110 centímetres i pesa uns 9 quilos en la seva etapa adulta. No obstant això, això depèn de l’hàbitat on sobrevisqui, perquè algunes espècies arriben fins als 45 quilos.

Els beneficis del salmó

Aquest peix és molt saludable si s’inclou en la nostra dieta diària pel seu alt valor nutricional. Al costat del tonyina, és un dels més consumits. Tant si es fa cru, a la planxa, cuit, al forn o es cuina d’una altra manera, aquests són alguns dels seus beneficis.

  • Protegeix la salut cardiovascular. Com que es tracta d’un peix ric en àcids grassos omega-3 i omega-6 és un magnífic cardioprotector, segons la Fundació Espanyola de la Nutrició (FEN).
  • Millora el sistema immunitari. Gràcies a l’alt contingut de vitamines liposolubles (A i D) afavoreix la resistència a les infeccions i a més enforteix el sistema nerviós.
  • Regula la pressió arterial. Els àcids grassos també poden controlar la pressió arterial i reparar els teixits afectats.
  • Redueix el colesterol. Els àcids omega-3 i els nutrients redueixen els nivells de colesterol dolent (LDL) en el cos per augmentar els nivells saludables.
  • Potencia la memòria i concentració. L’àcid docosahexaenoic (DHA) ajuda a millorar el desenvolupament cerebral i la destresa mental.

Tipus de salmó

Hi ha diferents varietats de salmó en funció de si és salvatge o de granja. No obstant això, qualsevol ens ofereix una textura i sabor temptador. En aquest llistat s’enumeren algunes de les més conegudes i les seves característiques.

  • El salmó real és el rei pel seu estatus, segons l’opinió dels experts. És originari de l’Oceà Pacífic Nord i la seva carn és una de les més apreciades pel seu alt contingut nutricional.
  • El salmó platejat, també denominat Coho, conté una de les carns més apreciades. Es caracteritza pel to plata, encara que es transforma en marró rogenç quan migra a aigua dolça.
  • El salmó vermell rep aquest nom per adquirir aquesta tonalitat tan intensa i té una gran importància comercial. L’espècie, de ric sabor, navega per l’Oceà Pacífic Nord i els seus diferents rius.
  • El salmó rosat és conegut col·loquialment com a “geperut” i es tracta d’una de les espècies més petites. No obstant això, és un dels peixos més abundants, ja que es localitza en les aigües que van des del nord de Califòrnia fins a Canadà, estenent-se fins a Corea i Japó.

El salmó segueix sent un dels aliments més valorats pel seu ric sabor, textura i propietats nutricionals.